بازدید دکتر جواد محمدی رئیس پژوهشگاه ژنتیک از آزمایشگاه نایجب

روز چهارشنبه مورخ 1400/11/26، دکتر جواد محمدی رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری از بخش‌های مختلف این آزمایشگاه بازدید کردند.

این بازدید که با حضور دکتر بهاره عباسی رئیس مرکز تشخیص تخصصی بیماری­ها و دکتر مسعود پارسانیا مسئول فنی ویروس شناسی  صورت گرفت،  با تجهیزات مختلف آزمایشگاه، قسمت های مختلف ،نحوه انجام آزمایش های مرکز و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شدند.

در ابتدای این جلسه دکتر محمدی ضمن ابراز خرسندی از حضور در آزمایشگاه نایجب گفت: از تمام ظرفیت‌های موجود در راستای پیشرفت کشور می‌بایست استفاده کرد که این مرکز نقش مهمی در ارائه چنین خدماتی دارد، این مرکز با توجه به اطلاعات موجود و تعداد بالای بیماران با بیماری های تخصصی می تواند کمک شایانی در زمینه تحقیقات پیشرفته و مقالات مرتبط ارزشمند ارائه دهد.

دکتر مسعود پارانیا طی خیر مقدم به رئیس پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک، گفت: آزمایشگاه نایجب جز زیرساخت‌های کلیدی ویروس شناسی پزشکی و توسعه فناوری در بحث تحقیقات  ویروس شناسی است.
وی  با بیان این موضوع که تحقیقات ویروس شناسی مورد استفاده دانشگاه‌ها و شرکت‌های مطرح در کشور است ادامه داد ما با تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیدیم که برای پیشرفت و به ثمر نشستن نتایج تحقیقات به چنین مرکزی نیاز است.

در ادامه دکتر  بهاره عباسی افزود:

مرکز تشخیص تخصصی بیماریهای پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک زیر مجموعه وزارت علوم تحقیقات و فناوری است و ارگانی دولتی می باشد با این وجود توانسته در دوران کرونا همپای تمامی بخش های درمانی و تشخیصی با انجام بیش از 1000 تست تشخیصی کرونا ویروس  در روز به تمامی آهاد مردم خدمت رسانی کند.

در ادامه دکتر بهاره عباسی اعلام داشتند که نایجب  جز اولین مراکزی در وزارت علوم تحقیقات و فناوری هست که در زمینه تست های ویروسی در راستای بیماری کرونا خدمت رسانی کرده است.

در پایان دکتر جواد محمدی ضمن تشکر از همکاران آزمایشگاه نایجب، برای فراهم‌ کردن شرایط با کیفیت در این آزمایشگاه به‌ویژه تجهیزات ساخت ایران افزود: می‌توان با حمایت و مساعدت‌های مالی توسط پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک از خدمات این مرکز به‌صورت مؤثرتر بهره‌برداری کرد و زمان بیشتری را برای بازدید و بررسی بیشتر این آزمایشگاه اختصاص خواهد داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
    مکالمه را شروع کنید
    سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
    ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم